luni, martie 30

kabuki...

Okuni, cât ai să mai dansezi?
L-am privit pe Densuke. Era a lui Omatsu, a trebuit să-mi reamintesc. A câta oară?
El mi-a fost înger păzitor şi-n vremea când am lepădat,
şi când Sankuro încetase să mă iubească,
şi atunci când Okiku mi-a frânt inima;
iar când Sanza mi-a acaparat fiinţa, din disperare,
şi-a făcut-o soţie pe Omatsu.
Dar mi-a rămas înger păzitor.
Acum l-am scăpat. De faţă cu Omatsu, îmi lipisem buzele de ale lui,
fierbinţi ca sângele şarpelui pe care l-a băut, obligat de mine.
Îi supsesem otrava şi din trup, şi din adâncul sufletului.
Am lăsat-o să mă contamineze.
Pentru că nu era numai boală în ea. Era şi o parte din el.
Apoi am dat-o afară.
Gâtul şi interiorul îmi ardeau, dar nu-mi păsa.
Mai bine că nu ştiam ce avea să fie.
Simţind că o zic cu două limbi, i-am răspuns.
Până mor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu